سفارش تبلیغ
صبا ویژن




سلام

یکی دو هفته گذشته، گمانم هیچ دو دانشجوی پیام نوری نبودند که به هم برسند و حرف از انتخاب واحد بینشون رد و بدل نشه ...
حرف از انتخاب واحد اینترنتی و خیلی ها که انگار هنوز بالا و پایین رفتن از 20 – 30 تا پله و رفت و برگشت به 5 – 6 تا اتاق رو به نیم ساعت آنلاین بودن تو خونه یا حداکثر 500 تومان هزینه کافی نت ترجیح میدن.
حرف از سایتی که نمی دونم چرا بعضی ها تا همین روزهای آخر شکایت داشتند که باز نمیشه و هر وقت میرفتم تقریبا راحت باز میشد.
حرف از لیست ناقص دروس ارائه شده روزهای اول که دو سه واحد پاس نشده بیشتر توش پیدا نمیکردی و کمتر از 12 واحد انتخاب هم غیر مجاز بود. و انگار خیلی سخت بود چند روزی صبر کردن ...
حرف از سیستمی که حالا بعد از حداقل یک ترم تجربه قبلی، و دهها نمونه دانشگاهی و غیردانشگاهی دیگه که بعضی شون چند سالی هست دارند کار میکنند، هنوز بعضی اوقات مشکلات یا بهتر بگم ضعف الگوریتمی داره و این سوال که آیا واقعا پیاده کردن همچین سیستمی، مشکل بزرگی برای یه دانشگاه به حساب میاد ؟! و باز انگار حتی برای امثال من دانشجوی کامپیوتر سخت بود باور اینکه بله، با همچین شرایطی هم، گاهی هستند مشکلاتی که تنها در محیط استفاده واقعی خودشون رو نشون میدن...
حرف از فیش های پرداخت شهریه و اینکه وقتی سایت بهت اعلام میکنه، مبلغ کل شهریه شما 764060 ریال، یعنی 764060 ریال ... نه یک ریال کمتر، نه یک ریال بیشتر!!

اما میون همه این مشکلات ِ به نظر بعضی ها خیلی بزرگ، بی مزه ترین ایرادی که اتفاقا بیشترین مشغولیت ذهنی رو برای من ایجاد کرد و آخر هم جوابی براش پیدا نکردم این بود که برای یک دانشگاه بزرگ با بیش از یک میلیون دانشجو و چند ده هزار دانشجوی رشته کامپیوتر(!!)، چنین سایتی با چنین ظاهری تاسف انگیز نیست ؟!
این روزها که به لطف آقایان، همه چیز دانشگاه پیام نور داره فدای کمیت ظاهری دانشجوهای اون میشه و با افتخار اعلام میکنند که ظرفیت دانشگاه ها رو در این دانشگاه دو برابر کرده اند، آیا فقط چند ساعتی بیشتر وقت گذاشتن برای ظاهر این سایت نمی تونست حجم زیادی از این مشکلات رو در پس یک ظاهر زیبا پنهان کنه ؟!


ناصر | سه شنبه 86 بهمن 30 | ساعت 7:35 عصر | نظرات []




لیست کل یادداشت های وبلاگ